Riot Games tarafından büyük umutlarla piyasa sürülen VALORANT, her geçen gün beklentileri karşılamaya devam ediyor. Oyunda birçok ayar ile birlikte çok optimize bir oynanış da yer alıyor. Bugünkü yazımızda VALORANT oyununda nişangah(crosshair) ayarlarının nasıl yapılacağını ve ünlü VALORANT oyuncularından bazılarının aktif olarak kullandığı crosshair ayarlarını sizlerle paylaşacağız.
First Person Shooter yani Fps türü oyunların en önemli özelliklerinden birisi olan crosshair ayarları, mutlaka yapılması gereken ve her oyuncuya göre farklılıklar gösterebilen ayarlardır. Her oyuncunun farklı tercihleri olabilir. Örneğin, bazı oyuncular nokta crosshair ayarını tercih ederken bazı oyuncular da ”+” şeklinde crosshairler tercih edebilir.
Dikkat edilecek önemli nokta ise bu nişangahların görünebilir olmasıdır. Örneğin oynadığınız haritanın renginde tasarlanmış ve çok küçük boyutlarda hazırlanmış nişangahlar, görünmez hale gelebilmektedir. Yeşil bir karaktere doğru yöneltilen yeşil bir nişangah o karakter üzerinde kaybolacaktır. Çok büyük oranlarda oluşturulan nişangahlar ise oyuncunun dikkatini dağıtabilir ve karşıdaki rakibe tutulduğunda rakibin görünmesini engelleyebilirler.
Oyundaki Nişangah bölümünden ulaşabileceğiniz bir panel yardımıyla oyun içinde kullanacağınız nişangahı detaylı bir şekilde tasarlayabilirsiniz. Burada bulunan bazı ayaları size açıklamamızda yarar var.
Nişangah Ekranındaki Ayarlar Ne İşe Yarıyor?
Nişangah Rengi: Bu ayar sayesinde nişangahınıza mevcut olan 8 renkten birini atayabilir ve nişangahınızın bu renkte görünmesini sağlayabilirsiniz.
Ana Çizgi: Nişangah içinde yer alan çizginin ana hatlarını belirler.
İç Çizgiler: Bu ayar sayesinde nişangahınızda bulunan içerideki çizgilerin yapısını oluşturabilirsiniz.
Dış Çizgiler: Bu ayarla iç çizgilere zıt olarak dışarıdaki çizgileri ayarlayabilir ve koyulaştırabilirsiniz.
Hareket Hatası: Karakteriniz hareket halindeyken nişangahınızın da hareket etmesini sağlar. Karakteriniz durağan bir pozisyon aldığında ise tekrar sabitlenir. Bu sayede belirli bir avantaj edebilir ve hareket halindeyken de isabetli atışlar yapabilirsiniz.
Ateşleme Hatası: Karakteriniz ile bir rakibe ateş ederken nişangahın büyümesini sağlar. Oyun içinde çok daha recoil(geri tepme)atılabilmesini sağlasa da nişangahı çok fazla genişletir. Dar bir nişangah tercih edecek oyuncular için tavsiye edilmez.
İzlenen Oyuncuların Nişangahını Göster: Oyunda ölü durumdayken izlediğini takım arkadaşlarınızın kendi nişangahlarını görebilir ve beğendiğiniz nişangahların benzerlerini tasarlayarak kullanmaya başlayabilirsiniz.
Nokta Nişangah Ayarları:
Oyunda bulunan ”Nişangah” bölümünden ayarlayabileceğiniz bu nişangah sayesinde tek bir nokta ile ateş edebileceksiniz.
- Ayarlar kısmındaki Nişangah bölümüne giriyoruz.
- Merkez nokta ayarını Açık olarak ayarlıyoruz.
- Merkez nokta saydamlığını 1 olarak ayarlıyoruz.
- İç Çizgi Saydamlığı, Dış Çizgi Saydamlığı ve Ana Çizgi Saydamlığı ayarlarını 0’a getirip tamamen kapatıyoruz.
- Geriye kalan kalınlık ve renk ayarlarını dilediğiniz gibi yapabilirsiniz.
Ünlü Yayıncı ve Oyuncuların Nişangah Ayarları:
Unlost Nişangah Ayarları:
Nişangah Rengi: Yeşil | Merkez Nokta Saydamlığı: 1 |
Ana Çizgi: Kapalı | Merkez Nokta Kalınlığı: 2 |
Ana Çizgi Saydamlığı: 0 | İzlenen Oyuncunun Nişangahını Göster: Kapalı |
Ana Çizgi Kalınlığı: 1 | Atış Hatasında Nişangah Soldur: Kapalı |
Merkez Nokta: Kapalı | |
İç Çizgi Saydamlığı: 1 | İç Çizgi Uzaklığı: 2 |
İç Çizgi Uzunluğu: 5 | Hareket Hatası: Kapalı |
İç Çizgi Kalınlığı: 1 | Ateşleme Hatası: Kapalı |
Dış Çizgi Saydamlığı: 0 | Dış Çizgi Uzaklığı: 10 |
Dış Çizgi Uzunluğu: 2 | Hareket Hatası: Kapalı |
Dış Çizgi Kalınlığı: 2 | Ateşleme Hatası: Açık |
Berk ”rip” Tepe Nişangah Ayarı:
Nişangah Rengi: Camgöbeği | Merkez Nokta Saydamlığı: 1 |
Ana Çizgi: Kapalı | Merkez Nokta Kalınlığı: 4 |
Ana Çizgi Saydamlığı: 1 | İzlenen Oyuncunun Nişangahını Göster: Açık |
Ana Çizgi Kalınlığı: 1 | Atış Hatasında Nişangah Soldur: Açık |
Merkez Nokta: Kapalı | |
İç Çizgi Saydamlığı: 1 | İç Çizgi Uzaklığı: 3 |
İç Çizgi Uzunluğu: 4 | Hareket Hatası: Kapalı |
İç Çizgi Kalınlığı: 2 | Ateşleme Hatası: Kapalı |
Dış Çizgi Saydamlığı: 0 | Dış Çizgi Uzaklığı: 2 |
Dış Çizgi Uzunluğu: 3 | Hareket Hatası: Kapalı |
Dış Çizgi Kalınlığı: 3 | Ateşleme Hatası: Açık |
Mithrain Nişangah Ayarı:
Nişangah Rengi: Kırmızı | Merkez Nokta Saydamlığı: 1 |
Ana Çizgi: Kapalı | Merkez Nokta Kalınlığı: 2 |
Ana Çizgi Saydamlığı: 1 | İzlenen Oyuncunun Nişangahını Göster: Kapalı |
Ana Çizgi Kalınlığı: 1 | Atış Hatasında Nişangah Soldur: Açık |
Merkez Nokta: Kapalı | |
İç Çizgi Saydamlığı: 1 | İç Çizgi Uzaklığı: 3 |
İç Çizgi Uzunluğu: 6 | Hareket Hatası: Kapalı |
İç Çizgi Kalınlığı: 2 | Ateşleme Hatası: Kapalı |
Dış Çizgi Saydamlığı: 0 | Dış Çizgi Uzaklığı: 0 |
Dış Çizgi Uzunluğu: 0 | Hareket Hatası: Kapalı |
Dış Çizgi Kalınlığı: 0 | Ateşleme Hatası: Açık |
wtcN Nişangah Ayarı:
Nişangah Rengi: Yeşil | Merkez Nokta Saydamlığı: 0 |
Ana Çizgi: Kapalı | Merkez Nokta Kalınlığı: 0 |
Ana Çizgi Saydamlığı: 0 | İzlenen Oyuncunun Nişangahını Göster: Kapalı |
Ana Çizgi Kalınlığı: 1 | Atış Hatasında Nişangah Soldur: Açık |
Merkez Nokta: Kapalı | |
İç Çizgi Saydamlığı: 0 | İç Çizgi Uzaklığı: 0 |
İç Çizgi Uzunluğu: 0 | Hareket Hatası: Kapalı |
İç Çizgi Kalınlığı: 0 | Ateşleme Hatası: Kapalı |
Dış Çizgi Saydamlığı: 1 | Dış Çizgi Uzaklığı: 2 |
Dış Çizgi Uzunluğu: 4 | Hareket Hatası: Kapalı |
Dış Çizgi Kalınlığı: 1 | Ateşleme Hatası: Açık |
Shroud Nişangah Ayarları
Nişangah Rengi: Beyaz | Merkez Nokta Saydamlığı: 0 |
Ana Çizgi: Kapalı | Merkez Nokta Kalınlığı: 0 |
Ana Çizgi Saydamlığı: 0 | İzlenen Oyuncunun Nişangahını Göster: Kapalı |
Ana Çizgi Kalınlığı: 1 | Atış Hatasında Nişangah Soldur: Açık |
Merkez Nokta: Kapalı | |
İç Çizgi Saydamlığı: 1 | İç Çizgi Uzaklığı: 2 |
İç Çizgi Uzunluğu: 6 | Hareket Hatası: Kapalı |
İç Çizgi Kalınlığı: 2 | Ateşleme Hatası: Kapalı |
Dış Çizgi Saydamlığı: 0 | Dış Çizgi Uzaklığı: 0 |
Dış Çizgi Uzunluğu: 0 | Hareket Hatası: Kapalı |
Dış Çizgi Kalınlığı: 0 | Ateşleme Hatası: Kapalı |
Yorumlar